NVACT http://nvact.be/forum/ |
|
T1 en T2 http://nvact.be/forum/viewtopic.php?f=7&t=172 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | voske [ ma 18 jun 2012, 21:41 ] |
Berichttitel: | T1 en T2 |
Even een opmerking/voorstel of de indeling van de T1 en T2 klasse. De bedoeling is toch om de "tragere en "goedkopere" kevers in de T1 te krijgen en de snelle kevers in de T2. Nu op het moment vind ik het niet echt geslaagd om deze indeling te maken met het europokal reglement. Waarom geen reglement zoals in de balkenklasse, in de T1 mag je niet rijden met een kever die een bepaalde waarde heeft. Zoals het in de balkenklasse 750 euro is zet je het hier op bv 3000-3500euro? Dan gaan volgens mij de snelle r-power kevers wel naar de T2 gaan aangezien dat het bestuur of een andere piloot de kever kan kopen voor de 3000-3500 euro. Zo worden er mss meer mensen aangetrokken om zelf eens een kever te gaan maken. |
Auteur: | wimnadege [ vr 22 jun 2012, 08:59 ] |
Berichttitel: | Re: T1 en T2 |
mss geen slecht gedacht en dan zou ik meteen willen vragen om er is over te denken van de wagens met de motor achterin maar waarbij dit niet origineel was ook toe te laten tot deze klasse. grtz wim en nadege |
Auteur: | voske [ zo 24 jun 2012, 19:54 ] |
Berichttitel: | Re: T1 en T2 |
Mag ook, zo wordt het een beetje "specials" -reeks. |
Auteur: | Kevin [ di 26 jun 2012, 21:43 ] |
Berichttitel: | Re: T1 en T2 |
Is idd wel goe idee, dan gaan er mss meer mensen over denken om een kever te bouwen of motor achteraan steken, nu moeten die zelfgemaakte achtertrekkers in SS rijden. Grts Kevin |
Auteur: | nick596 [ do 28 jun 2012, 18:08 ] |
Berichttitel: | Re: T1 en T2 |
de bedoeling van de T1 en de T2 is dat er in de T1 de rijders met geen ep ervaaring daar rijden en die wel met ep ervaaring in de T2 ma die van de T1 mogen wel in de T2 rijden da vind ik dan stom het zou beter zijn dat de 2 reeksen samen komen en van de ss een specials reeks maakt zoals de vacb waar hoge kevers,lage kevers maar die dan niet boven de 3000 euro (wat ik al raar vin),bmw,enzo... en dat maakt het plezanter voor het zien dat bv een auto een kever inhaalt en de auto's waar vanachter de motor inlicht moet zeker terug komen da ga zoiets kunt bedenken en maken vind ik knap |
Auteur: | voske [ do 28 jun 2012, 21:44 ] |
Berichttitel: | Re: T1 en T2 |
Auto's en kever samen is niet echt een goed idee denk ik. Als een "gewone" auto een kever raakt is de schade niet te aanzien. |
Auteur: | wimnadege [ za 30 jun 2012, 20:53 ] |
Berichttitel: | Re: T1 en T2 |
ik hoop er al vast op dat dit terug wordt toegelaten, dan komen we volgend jaar met een auto extra naar de cross, zal binnekort is een paar fotos posten bij de projecten want de corsa wordt momenteel beetje aangepast maar de astra krijgt natuurlijk voorrang he grtz wim en nadege |
Auteur: | voske [ za 25 aug 2012, 14:12 ] |
Berichttitel: | Re: T1 en T2 |
Ik was eens opt internet aant neuzen en bij de vacb is er wel zon reeks voor speciale auto's en hoge kevers. *Speciaals: wagennummers van 600 tot en met 699 Deze wagens mogen niet bij de damesreeks deelnemen. Alle punten van het reglement eigenschappen van de wagens met uitzondering van: Aan de wagen mag de vering aangepast worden. Op de cilinderinhoud staat geen beperking. De bodem van de wagen mag niet verwijderd worden. Plastiek spatborden zijn toegestaan maar moeten groot genoeg zijn. 4-wielaandrijving is toegelaten. De plaatsing van de motor is vrij, de motor mag achter in de wagen bevestigd worden. De motor en de versnellingsbak moeten niet bij het type wagen behoren. Motorfietsmotoren zijn enkel toegelaten in een koetswerk van eigen merk, niet op basis van een VW kever-chassis. De minimale hoogte van een vw kever is 1,22 m, gemeten van de vloerplaat tot aan het hoogste punt van het dak. |
Auteur: | wimnadege [ za 25 aug 2012, 23:00 ] |
Berichttitel: | Re: T1 en T2 |
aangezien er toch weinig reactie komt heb ik nog een ander voorstel, momenteel is er toch bijna elke cross een regioklasse waar we nogal vaak dezelfde piloten in terugzien, deze reeks zou denk ik nog aantrekkelijker kunnen worden moest men gewoon starten op rijen dus B- rij 1 O- rij 2 S1 rij 3 enz en op de laatste rijen dan de superstandaard en de specials en de "goedkopere kevers", denk dat het zowel voor rijder als toeschouwer leuker is om in een reeks te rijden waar er strijd is dan moeten rijden in een reeks waarvan je vooraf de uitslag al kent. graag jullie mening vriendelijke groet wim en nadege |
Auteur: | Buekenhout [ wo 29 aug 2012, 20:11 ] |
Berichttitel: | Re: T1 en T2 |
Hallo, ik wou nog even reageren op het voorstel om hoge kevers toe te laten in de superstandaard, in de vacb is dit al toegelaten in de specials en daar willen ze het net weer afschaffen omdat niemand van die kevers kan winnen, met heel weinig deelnemers tot gevolg... er staat momenteel iets van op hun site, het zijn dan ook "R power" kevers met een iets hoger dak. een auto bouwen om sneller te zijn dan die kevers is alleen mogelijk als je de motor achterin plaatst en het zal zeker niet goedkoop zijn. toen ik enkele jaren geleden van S3 naar SS wou overstappen heb ik ook gevraagd om het reglement wat aan te passen maar botste toen op een hoop negatieve reacties van de organisatie, misschien met het nieuwe bestuur dat er toch iets aangepast kan worden? grtz Mitch |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 2 uur |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |